View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Gebruik van evidence-based kennis in de werkpraktijk van mediation: Het stimuleren van interactie tussen wetenschap en praktijk

        Thumbnail
        View/Open
        Verheuvel, J.-thesis.pdf (662.2Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Verheuvel, J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De beroepsgroep van mediators is aan het professionaliseren, maar hoe kunnen ze dat nu het beste doen? Uit de literatuur blijkt dat het werken met evidence-based kennis (kennis waarvan de effectiviteit wetenschappelijk is bewezen) een belangrijke voorwaarde tot professionaliseren kan zijn. De hoofdvraag van het onderzoek is: “Op welke wijze wordt er binnen het praktijkveld van de mediator gebruikt gemaakt van evidence-based kennis en hoe is dit te begrijpen?‟. Door gebruik te maken van het vertalingsmodel van Snel (1996) is onderzocht op welke wijze wetenschappelijke kennis in het praktijkveld van de mediator terecht komt.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12164
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo