Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDekker, F.P.S.
dc.contributor.advisorGroenewegen, P.P.
dc.contributor.authorVerheuvel, J.
dc.date.accessioned2012-11-21T18:01:02Z
dc.date.available2012-11-21
dc.date.available2012-11-21T18:01:02Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12164
dc.description.abstractDe beroepsgroep van mediators is aan het professionaliseren, maar hoe kunnen ze dat nu het beste doen? Uit de literatuur blijkt dat het werken met evidence-based kennis (kennis waarvan de effectiviteit wetenschappelijk is bewezen) een belangrijke voorwaarde tot professionaliseren kan zijn. De hoofdvraag van het onderzoek is: “Op welke wijze wordt er binnen het praktijkveld van de mediator gebruikt gemaakt van evidence-based kennis en hoe is dit te begrijpen?‟. Door gebruik te maken van het vertalingsmodel van Snel (1996) is onderzocht op welke wijze wetenschappelijke kennis in het praktijkveld van de mediator terecht komt.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent678168 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGebruik van evidence-based kennis in de werkpraktijk van mediation: Het stimuleren van interactie tussen wetenschap en praktijk
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsEvidence-based practice, relatie tussen wetenschap en praktijk, mediation
dc.subject.courseuuVraagstukken van beleid en organisatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record