View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Een conceptuele structuur van het domein Techniek; resultaten van een concept map analyse.

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Jansen 3627624.pdf (986.3Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Jansen, E.M.G.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek heeft betrekking op het expliciteren van relevante concepten van het vaktechnische gedeelte van een lerarenopleiding. Wegens een teruglopend aantal student aanmeldingen ziet de Pedagogisch Technische Hogeschool zich genoodzaakt om haar opleidingen op een andere manier in te richten. In plaats van het aanbieden van meerdere voltijdopleidingen Techniek, zal er één Techniek brede lerarenopleiding worden aangeboden, met hierin diverse technische uitstroomprofielen. Om tot een dergelijke Techniek brede opleiding te komen is het van belang te achterhalen of er gemeenschappelijke concepten zijn die nu binnen elke opleiding apart worden behandeld. Derhalve is dit onderzoek gericht op het in kaart brengen van de conceptuele structuren van technisch domeinen. We hebben in dit onderzoek drie domeinen onderscheiden: Bouwen en Wonen, Motorvoertuigentechniek en Engineering. In een eerste fase van dit onderzoek zijn docenten bevraagd naar hun opvattingen over vakinhoudelijke concepten of begrippen. Deze begrippen zijn per domein door middel van de concept map methode omgezet in één concept map. De conceptuele structuur van de verschillende technische domeinen is op deze wijze in kaart gebracht.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12158
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo