dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Erkens, G | |
dc.contributor.advisor | Schaap, H | |
dc.contributor.author | Jansen, E.M.G. | |
dc.date.accessioned | 2012-11-21T18:00:58Z | |
dc.date.available | 2012-11-21 | |
dc.date.available | 2012-11-21T18:00:58Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12158 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek heeft betrekking op het expliciteren van relevante concepten van het vaktechnische gedeelte van een lerarenopleiding. Wegens een teruglopend aantal student aanmeldingen ziet de Pedagogisch Technische Hogeschool zich genoodzaakt om haar opleidingen op een andere manier in te richten. In plaats van het aanbieden van meerdere voltijdopleidingen Techniek, zal er één Techniek brede lerarenopleiding worden aangeboden, met hierin diverse technische uitstroomprofielen. Om tot een dergelijke Techniek brede opleiding te komen is het van belang te achterhalen of er gemeenschappelijke concepten zijn die nu binnen elke opleiding apart worden behandeld. Derhalve is dit onderzoek gericht op het in kaart brengen van de conceptuele structuren van technisch domeinen. We hebben in dit onderzoek drie domeinen onderscheiden: Bouwen en Wonen, Motorvoertuigentechniek en Engineering. In een eerste fase van dit onderzoek zijn docenten bevraagd naar hun opvattingen over vakinhoudelijke concepten of begrippen. Deze begrippen zijn per domein door middel van de concept map methode omgezet in één concept map. De conceptuele structuur van de verschillende technische domeinen is op deze wijze in kaart gebracht. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1009989 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Een conceptuele structuur van het domein Techniek; resultaten van een concept map analyse. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | CONCEPT MAP | |
dc.subject.keywords | CONCEPT MAP METHODE | |
dc.subject.keywords | CONCEPT MAP ANALYSE | |
dc.subject.keywords | CONCEPTUELE STRUCTUUR | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |