Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorErkens, G
dc.contributor.advisorSchaap, H
dc.contributor.authorJansen, E.M.G.
dc.date.accessioned2012-11-21T18:00:58Z
dc.date.available2012-11-21
dc.date.available2012-11-21T18:00:58Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12158
dc.description.abstractDit onderzoek heeft betrekking op het expliciteren van relevante concepten van het vaktechnische gedeelte van een lerarenopleiding. Wegens een teruglopend aantal student aanmeldingen ziet de Pedagogisch Technische Hogeschool zich genoodzaakt om haar opleidingen op een andere manier in te richten. In plaats van het aanbieden van meerdere voltijdopleidingen Techniek, zal er één Techniek brede lerarenopleiding worden aangeboden, met hierin diverse technische uitstroomprofielen. Om tot een dergelijke Techniek brede opleiding te komen is het van belang te achterhalen of er gemeenschappelijke concepten zijn die nu binnen elke opleiding apart worden behandeld. Derhalve is dit onderzoek gericht op het in kaart brengen van de conceptuele structuren van technisch domeinen. We hebben in dit onderzoek drie domeinen onderscheiden: Bouwen en Wonen, Motorvoertuigentechniek en Engineering. In een eerste fase van dit onderzoek zijn docenten bevraagd naar hun opvattingen over vakinhoudelijke concepten of begrippen. Deze begrippen zijn per domein door middel van de concept map methode omgezet in één concept map. De conceptuele structuur van de verschillende technische domeinen is op deze wijze in kaart gebracht.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1009989 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen conceptuele structuur van het domein Techniek; resultaten van een concept map analyse.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCONCEPT MAP
dc.subject.keywordsCONCEPT MAP METHODE
dc.subject.keywordsCONCEPT MAP ANALYSE
dc.subject.keywordsCONCEPTUELE STRUCTUUR
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record