View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het is niet jij en ik, maar wij samen: onderzoek naar het leerproces van intramurale medewerkers van Vierstroom

        Thumbnail
        View/Open
        Het is niet jij en ik, maar wij samen. Universiteit. Charlene van Belle. 4 juni 2012.pdf (5.164Mb)
        Publication date
        2012
        Author
        Belle, C.R. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In het onderzoek is inzicht verkregen in het leerproces van intramurale zorgmedewerkers van twee locaties van Vierstroom in het licht van de gewenste organisatieveranderingen. Aan de hand van de leerervaringen van zowel bewuste als onbewuste leervormen is gebleken dat motivatie, communicatie en vertrouwen belangrijke voorwaarden zijn om te leren. Om het leerproces van medewerkers te bevorderen, dient ten eerste gekeken te worden naar de inhoud van het leeraanbod. Door medewerkers te laten leren waar zij zelf interesse in hebben, worden hun kwaliteiten ontwikkeld. Daarnaast dient gekeken te worden naar de motivatie van medewerkers, die bij de Vierstroom terug te zien is in de hoge mate van betrokkenheid. Tevens is de binding met bewoners, met collega’s en met de organisatie van belang om optimaal te kunnen leren. Tenslotte moet de visie van de organisatie duidelijk zijn, waardoor medewerkers zelf op zoek gaan naar (leer)vormen om het (gezamenlijke) doel te behalen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12028
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo