Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWilts, A.S.
dc.contributor.authorBelle, C.R. van
dc.date.accessioned2012-11-20T18:01:41Z
dc.date.available2012-11-20
dc.date.available2012-11-20T18:01:41Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12028
dc.description.abstractIn het onderzoek is inzicht verkregen in het leerproces van intramurale zorgmedewerkers van twee locaties van Vierstroom in het licht van de gewenste organisatieveranderingen. Aan de hand van de leerervaringen van zowel bewuste als onbewuste leervormen is gebleken dat motivatie, communicatie en vertrouwen belangrijke voorwaarden zijn om te leren. Om het leerproces van medewerkers te bevorderen, dient ten eerste gekeken te worden naar de inhoud van het leeraanbod. Door medewerkers te laten leren waar zij zelf interesse in hebben, worden hun kwaliteiten ontwikkeld. Daarnaast dient gekeken te worden naar de motivatie van medewerkers, die bij de Vierstroom terug te zien is in de hoge mate van betrokkenheid. Tevens is de binding met bewoners, met collega’s en met de organisatie van belang om optimaal te kunnen leren. Tenslotte moet de visie van de organisatie duidelijk zijn, waardoor medewerkers zelf op zoek gaan naar (leer)vormen om het (gezamenlijke) doel te behalen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent5415725 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet is niet jij en ik, maar wij samen: onderzoek naar het leerproces van intramurale medewerkers van Vierstroom
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsleerproces, bewust en onbewust leren, intramurale zorgmedewerkers, motivatie, communicatie, vertrouwen, maximaal leerrendement
dc.subject.courseuuOrganisaties, Verandering en Management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record