View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        HET VERBAND TUSSEN VOORSCHOOLSE REKENACTIVITEITEN EN DE VOORBEREIDENDE REKENVAARDIGHEID VAN KINDEREN UIT GROEP 1 EN 2 VAN HET REGULIERE BASISONDERWIJS

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Aardappel, J-3454215 en Bochove, EB van-3499901 en Dawari, H-3710467 en Klein, GC-3655180.pdf (343.7Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Aardappel, J.
        Bochove, E.B. van
        Dawari, H.
        Klein, G.C.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Doelstelling: In dit onderzoek is gekeken naar het verband tussen voorschoolse rekenactiviteiten bij kinderen uit groep 1 en 2 van het reguliere basisonderwijs. Methode: Met behulp van de UGT-R is de voorbereidende rekenvaardigheid van 109 kinderen onderzocht. Onder deze groep kinderen zaten 58 in groep 1 en 51 in groep 2. De voorschoolse rekenactiviteiten, sociaal economische status (SES) en het geslacht zijn in kaart gebracht. Resultaten: Er is geen significant verschil gevonden tussen sekse en voorbereidende rekenvaardigheid. Daarnaast is er geen significant verband gevonden tussen voorbereidende rekenvaardigheid en SES. Hetzelfde geldt voor het kijken naar Sesamstraat en de voorschoolse rekenactiviteiten. Conclusie: Uit het onderzoek blijkt dat er geen significant verband bestaat tussen voorschoolse rekenactiviteiten en voorbereidende rekenvaardigheid. Vanwege diverse beperkingen dient het huidig onderwerp verder onderzocht te worden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11809
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo