Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRijt, B.A.M. van de
dc.contributor.authorAardappel, J.
dc.contributor.authorBochove, E.B. van
dc.contributor.authorDawari, H.
dc.contributor.authorKlein, G.C.
dc.date.accessioned2012-10-11T17:01:27Z
dc.date.available2012-10-11
dc.date.available2012-10-11T17:01:27Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11809
dc.description.abstractDoelstelling: In dit onderzoek is gekeken naar het verband tussen voorschoolse rekenactiviteiten bij kinderen uit groep 1 en 2 van het reguliere basisonderwijs. Methode: Met behulp van de UGT-R is de voorbereidende rekenvaardigheid van 109 kinderen onderzocht. Onder deze groep kinderen zaten 58 in groep 1 en 51 in groep 2. De voorschoolse rekenactiviteiten, sociaal economische status (SES) en het geslacht zijn in kaart gebracht. Resultaten: Er is geen significant verschil gevonden tussen sekse en voorbereidende rekenvaardigheid. Daarnaast is er geen significant verband gevonden tussen voorbereidende rekenvaardigheid en SES. Hetzelfde geldt voor het kijken naar Sesamstraat en de voorschoolse rekenactiviteiten. Conclusie: Uit het onderzoek blijkt dat er geen significant verband bestaat tussen voorschoolse rekenactiviteiten en voorbereidende rekenvaardigheid. Vanwege diverse beperkingen dient het huidig onderwerp verder onderzocht te worden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent352010 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHET VERBAND TUSSEN VOORSCHOOLSE REKENACTIVITEITEN EN DE VOORBEREIDENDE REKENVAARDIGHEID VAN KINDEREN UIT GROEP 1 EN 2 VAN HET REGULIERE BASISONDERWIJS
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVoorschoolse rekenactiviteiten
dc.subject.keywordssekseverschillen
dc.subject.keywordsverschillen in groep 1 en 2
dc.subject.keywordsSES
dc.subject.keywordsSesamstraat
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record