View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het gebruik van fonologische cues bij lexicale categorisatie door volwassenen

        Thumbnail
        View/Open
        de Graaf, Willemijn (2012) - Het gebruik van fonologische cues bij lexicale categorisatie door volwassenen.pdf (904.4Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Graaf, W.E. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Kinderen leren en categoriseren schijnbaar moeiteloos nieuwe woorden. Naar aanleiding van de literatuur kan aangenomen worden dat de klankpatronen van woorden het categoriseren ondersteunen. Door middel van een categoriekeuze taak en een woordleertaak is gekeken of ook voor volwassenen het klankpatroon van hulp kan zijn bij het categoriseren en leren van woorden, in dit geval zelfstandige naamwoorden en werkwoorden. Helaas kan dit laatste in dit onderzoek niet worden aangetoond. Wel worden bij het woordleren mogelijk effecten van woordlengte, woordsoort en neighbourhood density gevonden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11561
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo