Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKerkhoff, A.O.
dc.contributor.authorGraaf, W.E. de
dc.date.accessioned2012-09-18T17:00:52Z
dc.date.available2012-09-18
dc.date.available2012-09-18T17:00:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11561
dc.description.abstractKinderen leren en categoriseren schijnbaar moeiteloos nieuwe woorden. Naar aanleiding van de literatuur kan aangenomen worden dat de klankpatronen van woorden het categoriseren ondersteunen. Door middel van een categoriekeuze taak en een woordleertaak is gekeken of ook voor volwassenen het klankpatroon van hulp kan zijn bij het categoriseren en leren van woorden, in dit geval zelfstandige naamwoorden en werkwoorden. Helaas kan dit laatste in dit onderzoek niet worden aangetoond. Wel worden bij het woordleren mogelijk effecten van woordlengte, woordsoort en neighbourhood density gevonden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent926192 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet gebruik van fonologische cues bij lexicale categorisatie door volwassenen
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsfonologische cues, lexicale categorisatie, klankpatroon, fonologische eigenschappen, woordleren, neighbourhood density
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record