View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De Chinese Kunstmarkt

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorscriptie LAS.pdf (1.545Mb)
        Publication date
        2012
        Author
        Attema, A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Er is vanuit theorieen en modellen vauit drie disciplines - kunstgeschiedenis, economie en filosofie - getracht een geintegreerd antwoord op de vraag "Hoe kan de snelle groei van de Chinese kunstmarkt worden verklaard?" te geven. Er zijn op deze manier vier interdisciplinaire inzichten tot stand gekomen, namelijk: 1. Chinezen zijn geïnteresseerd in hun eigenheid, die tot uiting komt in de kunst, zodat Chinezen veel Chinese kunst kopen; 2. De groeiende economie van China zorgt voor een groeiende Chinese kunstmarkt; 3. Het Westen is meer geïnteresseerd in China, waardoor westerlingen meer Chinese kunst kopen; en 4. In China heerst een ‘cadeaucultuur’ waarbij kunst als een passend cadeau wordt gezien waardoor er een toename van verkoop van Chinese kunst plaatsvindt.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10807
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo