Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHendriks, Herman
dc.contributor.authorAttema, A.
dc.date.accessioned2012-07-13T17:01:06Z
dc.date.available2012-07-13
dc.date.available2012-07-13T17:01:06Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10807
dc.description.abstractEr is vanuit theorieen en modellen vauit drie disciplines - kunstgeschiedenis, economie en filosofie - getracht een geintegreerd antwoord op de vraag "Hoe kan de snelle groei van de Chinese kunstmarkt worden verklaard?" te geven. Er zijn op deze manier vier interdisciplinaire inzichten tot stand gekomen, namelijk: 1. Chinezen zijn geïnteresseerd in hun eigenheid, die tot uiting komt in de kunst, zodat Chinezen veel Chinese kunst kopen; 2. De groeiende economie van China zorgt voor een groeiende Chinese kunstmarkt; 3. Het Westen is meer geïnteresseerd in China, waardoor westerlingen meer Chinese kunst kopen; en 4. In China heerst een ‘cadeaucultuur’ waarbij kunst als een passend cadeau wordt gezien waardoor er een toename van verkoop van Chinese kunst plaatsvindt.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleDe Chinese Kunstmarkt
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsKunst, Economie, Filosofie, China
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record