View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Oriëntatiekennis, het aanleren van historisch besef en het belang van activerende didactiek

        Thumbnail
        View/Open
        PGO vdBurg-Linn.pdf (568.5Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Burg, J.M. van den
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Wordt oriëntatiekennis inderdaad beter overgedragen door middel van activerende werkvormen, zoals de theorieën en de commissie De Rooy aangeven? Een praktijktoets laat zien dat er een grote steekproef met strenge voorwaarden nodig is om hier écht uitsluitsel over te geven. Wél vinden leerlingen de lessen leuker en voelen zij zich zekerder over de kennis die ze hebben opgedaan. Welke werkvormen zijn het leukst en makkelijk toe te passen?
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10743
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo