dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Tuithof, H. | |
dc.contributor.author | Burg, J.M. van den | |
dc.date.accessioned | 2012-07-06T17:01:36Z | |
dc.date.available | 2012-07-06 | |
dc.date.available | 2012-07-06T17:01:36Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10743 | |
dc.description.abstract | Wordt oriëntatiekennis inderdaad beter overgedragen door middel van activerende werkvormen, zoals de theorieën en de commissie De Rooy aangeven? Een praktijktoets laat zien dat er een grote steekproef met strenge voorwaarden nodig is om hier écht uitsluitsel over te geven. Wél vinden leerlingen de lessen leuker en voelen zij zich zekerder over de kennis die ze hebben opgedaan. Welke werkvormen zijn het leukst en makkelijk toe te passen? | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 582209 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Oriëntatiekennis, het aanleren van historisch besef en het belang van activerende didactiek | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Activerende werkvormen, oriëntatiekennis, Tien Tijdvakken | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting | |