View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Conversationele implicaturen

        Thumbnail
        View/Open
        Eindwerkstuk Ilona Mars 3373169 CIW.doc (609Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Mars, I.J.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In navolging van Schulze (2010) wordt in dit onderzoek een experiment naar conversationele implicaturen uitgevoerd. Aan de hand van een boodschappenspel wordt onderzocht of kinderen tussen de tweeënhalf en drie-en-een-half jaar in staat zijn om implicaturen te begrijpen. Ook wordt in navolging van Tomasello en Carpenter gekeken of het uitmaakt wanneer er gebruik wordt gemaakt van Joint attention. Uit dit experiment blijkt dat de kinderen significant beter scoren in de conditie waarin gebruik gemaakt wordt van Joint attention, dit komt overeen met de bevindingen van Tomasello en Carpenter. Ook speelt de formulering van de zinnen en negatie een significante rol in dit onderzoek.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10558
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo