Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTribushinina, E.
dc.contributor.authorMars, I.J.M.
dc.date.accessioned2012-06-21T17:01:16Z
dc.date.available2012-06-21
dc.date.available2012-06-21T17:01:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10558
dc.description.abstractIn navolging van Schulze (2010) wordt in dit onderzoek een experiment naar conversationele implicaturen uitgevoerd. Aan de hand van een boodschappenspel wordt onderzocht of kinderen tussen de tweeënhalf en drie-en-een-half jaar in staat zijn om implicaturen te begrijpen. Ook wordt in navolging van Tomasello en Carpenter gekeken of het uitmaakt wanneer er gebruik wordt gemaakt van Joint attention. Uit dit experiment blijkt dat de kinderen significant beter scoren in de conditie waarin gebruik gemaakt wordt van Joint attention, dit komt overeen met de bevindingen van Tomasello en Carpenter. Ook speelt de formulering van de zinnen en negatie een significante rol in dit onderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleConversationele implicaturen
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record