View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De overeenkomst tussen de oordelen van ouders en leraren over sociale en internaliserende problemen: een onderzoek naar de beoordelingen over de effectiviteit van de sociale vaardigheidscursus Plezier op School

        Thumbnail
        View/Open
        Vos 3272397.pdf (351.9Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Vos, M.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze studie werd onderzocht hoe goed de beoordelingen van ouders en leraren overeenkomen wanneer zij oordelen over de sociale en internaliserende problemen van kinderen. Hierbij werd ook de door ouders en leraren gerapporteerde mate van effectiviteit van de sociale vaardigheidscursus Plezier op School vergeleken. De respondenten waren op de voormeting ouders en leraren van kinderen uit groep 8, op de nameting waren dit de ouders en de mentoren van de middelbare school van dezelfde kinderen. De kinderen uit de experimentele groep volgden in de zomervakantie de cursus ‘Plezier op School’. Er was daarnaast ook een controle groep die geen training aangeboden kreeg. Alle kinderen hadden vergelijkbare sociale problemen. Uit de resultaten bleek dat de beoordelingen van ouders en basisschoolleraren op de voormeting een gemiddelde tot hoge overeenkomst hadden over de sociale en internaliserende problemen van kinderen. Op de nameting was er voor de experimentele groep een verschil opgetreden, de overeenkomsten waren nu laag. Alleen ouders rapporteren een effect van de cursus ‘Plezier op School’.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10458
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo