View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Criteria voor het valide examinerenvan mondelinge examens

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Loopik, DD van-3231658.pdf (511.1Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Loopik, D.D. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Erbestaanveeltwijfels in de literatuur over de kwaliteit van mondelinge assessments. Eenadviesdatveelgenoemdwordtom de kwaliteit van dezecomplexeassessmentvormteverbeteren is het nauwkeurigselecteren, trainen en monitoren van examinatoren. De eerstestaphiervoor is het identificeren van de hoofdtaken van dezeexaminatoren. In ditonderzoek is ditgedaan door binnen de context van de mondelingestaatsexamens in Nederland, welkeuitgevoerdwordenonderverantwoordelijkheid van het College voorExamens, eenlijstteconstrueren met criteria voor het valideexamineren van dezemondelingeexamens. Middelseen Delphi studie is getracht consensus en support tevindenvoordezelijst met criteria ondereen panel van experts (n = 29). Dit panel heeft elk van de achttien criteria beoordeeld op de relevantie, haalbaarheid en formulering. Na drierondes was er over het algemeenvoldoende support en consensus over de criteria, slechtsbijenkele criteria was relatiefweinig consensus over de haalbaarheid van het desbetreffendecriterium. De definitievelijst met criteria kanalsuitgangspuntgebruiktwordenbij het selecteren, trainen en monitoren van examinatoren van mondelinge college-examens. Tevensgeven de resultaten van ditonderzoekaanknopingspuntenvoor het College voorExamensomintern over in discussietegaan. Ten slottebiedtditonderzoekeenvoorbeeld en mogelijkaanzetvoor het creëren van eenalgemeengeldendelijst met kwaliteitscriteriavoormondelinge assessments.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10344
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo