View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Een jaar Plusklassen op twee basisscholen in Utrecht

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Kraan, NC-0318507.pdf (288.1Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Kraan, N.C.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek zijn twee Plusklassen van twee basisscholen een schooljaar gevolgd om antwoord te kunnen geven op de vraag: Leidt de onderwijsaanpassing in de vorm van een Plusklas tot het doel om de (hoog)begaafde leerlingen te leren leren, verhoogt het hun welbevinden en wat doet het met hun motivatie? De Plusklasleerlingen hebben tweemaal de SchoolVragenLijst ingevuld, eenmaal aan het begin van het schooljaar en eenmaal aan het einde. Voor school A werd een significante afname van welbevinden in de eigen groep gemeten. De afname van motivatie was niet significant. Voor school B werd een toename in zowel welbevinden als motivatie gemeten, maar beide niet significant. Er is een leervaardighedenvragenlijst ontwikkeld die twee maal is afgenomen aan het einde van het schooljaar, waarvan één maal retrospectief. Voor beide scholen werd een significante toename gemeten van de leervaardigheden van de leerlingen, zowel volgens de leerlingen zelf als volgens hun leerkracht.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10301
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo