View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het effect van verschillende taalvariëteiten in TV-reclames, onderzoek naar het effect van dialectgebruik in tv-commercials

        Thumbnail
        View/Open
        Freek Wallaard - Het effect van verschillende taalvarieteiten in TV-reclames.docx (317.0Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Wallaard, F.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Commercials in dialect zijn een steeds terugkerend fenomeen op de Nederlandse televisie. Dialectsprekers worden vaak gestereotypeerd en zijn daarom geschikt om in de beperkte tijd van een commercial een boodschap uit te dragen. Dit onderzoek toetst of commercials in dialect succesvoller zijn dan die in ABN. Dit blijkt het geval: proefpersonen in dit onderzoek waardeerden commercials in dialect hoger dan die in ABN, en hadden een hogere koopintentie.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10204
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo