Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOuden, dr. H. den
dc.contributor.authorWallaard, F.
dc.date.accessioned2012-03-21T18:00:56Z
dc.date.available2012-03-21
dc.date.available2012-03-21T18:00:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10204
dc.description.abstractCommercials in dialect zijn een steeds terugkerend fenomeen op de Nederlandse televisie. Dialectsprekers worden vaak gestereotypeerd en zijn daarom geschikt om in de beperkte tijd van een commercial een boodschap uit te dragen. Dit onderzoek toetst of commercials in dialect succesvoller zijn dan die in ABN. Dit blijkt het geval: proefpersonen in dit onderzoek waardeerden commercials in dialect hoger dan die in ABN, en hadden een hogere koopintentie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent324637 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleHet effect van verschillende taalvariëteiten in TV-reclames, onderzoek naar het effect van dialectgebruik in tv-commercials
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsReclame
dc.subject.keywordsdialect
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record