View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Commerciële televisie in het tijdperk van media convergence

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie_BiancadeJong_3152197.pdf (1.193Mb)
        Publication date
        2012
        Author
        Jong, B. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Televisie is tegenwoordig meer dan alleen televisie. In het tijdperk van mediaconvergence, waar media samensmelten, is tevens de commerciële televisie industrie aan het samensmelten door naast televisie andere mediakanalen te benutten. Tegelijk zorgt de technologische ontwikkeling ervoor, dat de commerciële zendtijd op televisie minder waard wordt door de vele mogelijkheden om reclames op televisie te omzeilen door het opnemen van content, of content te bekijken via een ander medium. De commerciële televisie-industrie is hierdoor opzoek naar oplossingen om hun inkomsten te behouden en vergroten. Branding, de promotie van merken via alle mogelijke mediakanalen en het werken met franchises wordt hiermee een steeds belangrijkere manier om geld te verdienen, waardoor wetenschappelijk onderzoek naar de televisie-industrie zich hieraan zal moeten aanpassen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10169
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo