Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVries, Imar de
dc.contributor.authorJong, B. de
dc.date.accessioned2012-03-20T18:01:26Z
dc.date.available2012-03-20
dc.date.available2012-03-20T18:01:26Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10169
dc.description.abstractTelevisie is tegenwoordig meer dan alleen televisie. In het tijdperk van mediaconvergence, waar media samensmelten, is tevens de commerciële televisie industrie aan het samensmelten door naast televisie andere mediakanalen te benutten. Tegelijk zorgt de technologische ontwikkeling ervoor, dat de commerciële zendtijd op televisie minder waard wordt door de vele mogelijkheden om reclames op televisie te omzeilen door het opnemen van content, of content te bekijken via een ander medium. De commerciële televisie-industrie is hierdoor opzoek naar oplossingen om hun inkomsten te behouden en vergroten. Branding, de promotie van merken via alle mogelijke mediakanalen en het werken met franchises wordt hiermee een steeds belangrijkere manier om geld te verdienen, waardoor wetenschappelijk onderzoek naar de televisie-industrie zich hieraan zal moeten aanpassen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1251936 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleCommerciële televisie in het tijdperk van media convergence
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordscommerciële televisie-industrie, nieuwe media, convergence, franchises, branding
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record