Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVermunt, J.D.H.M.
dc.contributor.authorHolst, A.
dc.contributor.authorKerkmeijer, E.
dc.contributor.authorPeters, M.F.E.
dc.date.accessioned2012-02-13T18:02:16Z
dc.date.available2012-02-13
dc.date.available2012-02-13T18:02:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9951
dc.description.abstractHet blijkt dat buitenschoolse examentrainingen steeds populairder worden. We ondervroegen bijna 200 havo en vwo examenleerlingen die een natuur- of wiskunde examentraining in Nederland gevolgd hebben om erachter te komen wat de effecten zijn van een dergelijke examentraining. We hebben een verdeling gemaakt in cognitieve, affectieve en regulatieve effecten. Gebleken is dat leerlingen cognitieve effecten het meest waarderen en van de affectieve effecten waarderen de leerlingen de persoonlijke aandacht het meest. Docenten zouden in hun lessen vaker een overzicht van de stof kunnen geven of aandacht besteden aan de structuur van de stof. Net voor het eindexamen kan in kleinere groepen worden gewerkt om meer persoonlijke aandacht te besteden aan individuele vragen. Veel examensommen oefenen met de klas zodat leerlingen hier ervaring in opdoen en daarna de opgaven bespreken aan de hand van het correctiemodel wordt ook als nuttig ervaren door leerlingen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1298516 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet geheim van de examentraining ontrafeld - Wat zijn de effecten van examentrainingen?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCOLUU, PGO, lerarenopleiding, examentraining, effect, cognitief, regulatief, affectief, eindexamen, havo, vwo, examenleerling, examen, docent, natuurkunde, wiskunde
dc.subject.courseuuScience Education and Communication


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record