Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVlaanderen, D
dc.contributor.advisorErkens, G
dc.contributor.authorBrouwer, J. de
dc.date.accessioned2011-12-13T18:01:18Z
dc.date.available2011-12-13
dc.date.available2011-12-13T18:01:18Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9728
dc.description.abstractIn dit onderzoek werd onderzocht wat ouders en directies van basisscholen verstaan onder het begrip 'kwaliteiten van de basisschool'. Door middel van 24 semi-gestructureerde interviews werd de onderzoeksvraag: " in hoeverre is er een verschil en zijn er overeenkomsten in opvattingen over het begrip ‘kwaliteit van de basisscholen?" onderzocht. Dit werd geanalyseerd middels de template approach. Door marktwerking in het onderwijs worden basisscholen gedwongen om zich te profileren op hun kwaliteiten. Wanneer ouders niet meer kiezen voor pragmatische overwegingen, maar op basis van kwaliteiten, zal de kwaliteit, innovatiekracht en efficiëntie van basisscholen toenemen. Uit het onderzoek bleek dat de aandachtspunten van ouders vooral aan de inputkant van de onderwijskwaliteit zitten, terwijl de belangrijkste kwaliteiten aan de input-én proceskant zitten. Directies vinden vooral proceskwaliteiten belangrijke kwaliteiten, maar weten ook dat ouders inputkwaliteiten belangrijk vinden. Directies proberen hier goed op in te spelen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent876061 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen basisschool kiezen op kwaliteit. Waar kies je voor?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBasisonderwijs
dc.subject.keywordsmarktwerking
dc.subject.keywordsonderwijskwaliteit
dc.subject.keywordsschoolkeuze
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record