Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorNoordegraaf, M.
dc.contributor.authorErinkveld, M.H.E.
dc.date.accessioned2011-11-18T18:01:17Z
dc.date.available2011-11-18
dc.date.available2011-11-18T18:01:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9608
dc.description.abstractDoor de toenemende wederzijdse afhankelijkheid, de complexere vraagstukken en de toenemende grenzeloosheid zijn organisaties steeds meer gedwongen om de samenwerking op te zoeken met organisaties uit andere sectoren. Dit gaat eveneens op voor het onderwijs en de jeugdzorg. Zij hebben elkaar nodig om kinderen en gezinnen snel en effectief te kunnen helpen. Meestal hangen problemen in de thuissituatie samen met problematiek op school. Tegenwoordig wordt integrale samenwerking gezien als het antwoord om deze problematiek aan te kunnen pakken. Integrale samenwerking is echter niet iets wat zomaar tot stand komt, dit moet gecoördineerd worden. Het gaat niet alleen om het inzetten van coördinatie-instrumenten er blijkt meer achter te zitten om integrale samenwerking te laten slagen. Het gaat om contextuele factoren, waar de aspecten omgeving, structuur en tijd en geld ondervallen, en interpretatieve factoren, waarbij het gaat over verwachtingen, vaardigheden, informatie-uitwisseling, elkaar kennen en vertrouwen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1355325 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVan tegenwerking naar samenwerking? Over het organiseren van integrale samenwerking tussen zorg en onderwijs voor kind en gezin
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsintegraal, samenwerking, zorg, onderwijs, coördinatie
dc.subject.courseuuPubliek management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record