Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRijt, B. van de
dc.contributor.authorGabriels, R.J.M.
dc.contributor.authorVerkooijen, A.M.
dc.date.accessioned2011-10-18T17:01:46Z
dc.date.available2011-10-18
dc.date.available2011-10-18T17:01:46Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9331
dc.description.abstractIn dit onderzoek is gekeken of het drempelmodel terugkomt binnen het huidig realistisch rekenonderwijs. Dit is getoetst aan de hand van rekentoetsen, afgeleid van het drempelmodel, op vier basisscholen bij groep 3 tot en met 7. Bij deze leerlingen zijn niveautoetsen en automatiseringstoetsen afgenomen. De analyses zijn uitgevoerd op de gemiddelde drempelscores van leerlingen. Uit de resultaten kan de conclusie worden getrokken dat de vijf opgestelde drempels terug te vinden zijn binnen het huidig rekenonderwijs, dat zichtbaar is zowel binnen als tussen groepen. Dit levert empirisch bewijs voor het drempelmodel. Verder blijkt dat er geen eenduidig beeld is in de verschillen tussen jongens en meisjes in rekenprestaties. Daarnaast is er een groot verschil tussen zwakke en sterke rekenaars binnen het drempelmodel. Omdat dit onderzoek verschillende onderzoeksbeperkingen kent en niet longitudinaal is, wordt aanbevolen meer onderzoek te doen naar het drempelmodel.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent324679 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleRekendrempels op de basisschool
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDrempelmodel
dc.subject.keywordsrekenen
dc.subject.keywordsbasisschool
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record