Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKroesbergen, E
dc.contributor.authorDijcks, S.
dc.date.accessioned2011-10-03T17:01:17Z
dc.date.available2011-10-03
dc.date.available2011-10-03T17:01:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9214
dc.description.abstractAchtergrond: De laatste jaren is de aandacht voor de ontwikkeling van rekenvaardigheden sterk gegroeid. Number sense is een essentiële component in onderwijs en een tekort in rekenvaardigheden beperkt kinderen in het functioneren. Doel: Het doel van dit onderzoek is te onderzoeken of SES en de hoeveelheid en het soort thuisactiviteiten voorspellers zijn voor number sense voor kinderen in groep 1 van het basisonderwijs. Methode: Number sense is gemeten door middel van zes taken (getallen benoemen, verbale en non-verbale getallenlijnen). SES is gemeten door naar de hoogste genoten opleiding van de ouders te kijken. De hoeveelheid en soort activiteiten is gemeten door middel van een door ouders ingevulde vragenlijst. Resultaten: SES en het soort thuisactiviteiten zijn niet de belangrijkste voorspellers van de ontwikkeling van number sense. De hoeveelheid thuisactiviteiten is een belangrijke voorspeller voor de ontwikkeling van number sense. Conclusie: Voor het jonge kind is vooral de hoeveelheid aan thuisactiviteiten van belang en niet zozeer het soort activiteiten waarmee het kind thuis in aanraking komt.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent280164 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVerschillen in number sense bij kinderen uit groep 1:spelen thuisactiviteiten en sociaal economische status een rol?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record