dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Bleeker, prof. dr. M.A. | |
dc.contributor.author | Cowles, A. | |
dc.date.accessioned | 2011-09-02T17:02:17Z | |
dc.date.available | 2011-09-02 | |
dc.date.available | 2011-09-02T17:02:17Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8650 | |
dc.description.abstract | In deze scriptie worden de originele doelstellingen van het cultuureducatieproject Cultuur en School (1996) aan een evaluatie onderworpen, door conclusies uit verschillende bronnen met elkaar te vergelijken. Recente academische onderzoeken bieden andere conclusies over het al dan niet behalen van deze doelstellingen dan jaarlijkse overheidsmetingen, doordat zij zich op andere punten concentreren. De voor dit onderzoek geïnterviewde Utrechtse theatergezelschappen (Aluin, Nieuw Utrechts Toneel, Het Lab en De Utrechtse Spelen) hebben eigen doelstellingen voor cultuureducatie die niet altijd overeenkomen met overheidsbeleid, waardoor ook zij andere conclusies trekken. Uit al deze verschillende standpunten wordt uiteindelijk een overzicht geconstrueerd over de huidige status van cultuureducatiedoelstellingen in het voortgezet onderwijs. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 997554 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Cultuureducatie Nader Bekeken: evaluaties van vijftien jaar Cultuur en School | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | cultuureducatie, onderwijs, overheid, theater | |
dc.subject.courseuu | Theaterwetenschap (Theatre Studies) | |