Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBleeker, prof. dr. M.A.
dc.contributor.authorCowles, A.
dc.date.accessioned2011-09-02T17:02:17Z
dc.date.available2011-09-02
dc.date.available2011-09-02T17:02:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8650
dc.description.abstractIn deze scriptie worden de originele doelstellingen van het cultuureducatieproject Cultuur en School (1996) aan een evaluatie onderworpen, door conclusies uit verschillende bronnen met elkaar te vergelijken. Recente academische onderzoeken bieden andere conclusies over het al dan niet behalen van deze doelstellingen dan jaarlijkse overheidsmetingen, doordat zij zich op andere punten concentreren. De voor dit onderzoek geïnterviewde Utrechtse theatergezelschappen (Aluin, Nieuw Utrechts Toneel, Het Lab en De Utrechtse Spelen) hebben eigen doelstellingen voor cultuureducatie die niet altijd overeenkomen met overheidsbeleid, waardoor ook zij andere conclusies trekken. Uit al deze verschillende standpunten wordt uiteindelijk een overzicht geconstrueerd over de huidige status van cultuureducatiedoelstellingen in het voortgezet onderwijs.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent997554 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleCultuureducatie Nader Bekeken: evaluaties van vijftien jaar Cultuur en School
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordscultuureducatie, onderwijs, overheid, theater
dc.subject.courseuuTheaterwetenschap (Theatre Studies)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record