Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVeneman-Boersma, L.
dc.contributor.authorBijl, E.E. van der
dc.date.accessioned2021-09-06T18:00:44Z
dc.date.available2021-09-06T18:00:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/848
dc.description.abstractIn de in 2019 voorgestelde museumdefinitie roept ICOM musea op de kritische dialoog over verleden en toekomst te faciliteren. De definitie komt voort uit de ontwikkeling binnen de samenleving en de cultuursector om de geschiedenis opnieuw te bekijken en een podium te bieden aan minderheden die voorheen niet in de westerse canon pasten. Echter, zelden wordt expliciet benoemd wat men verstaat onder de dialoog als gespreksvorm en als methode om in te zetten in het museum en lijken de termen dialoog, discussie en debat vaak op dezelfde manier gebruikt te worden. Dit onderzoek gaat dieper in op de vraag Welk effect heeft de veranderende rol van musea, als ruimte voor de kritische dialoog, op het creëren van een inclusief en divers collectie- en presentatiebeleid toegespitst op het Van Abbemuseum in Eindhoven?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent4865553
dc.format.mimetypeapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
dc.language.isonl
dc.titleHet Van Abbemuseum in dialoog
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsKunstgeschiedenis; ICOM; dialoog; Van Abbemuseum; discussie; museumdefinitie; diversiteit; inclusie; presentatiebeleid; collectiebeleid; canon; westerse canon; debat; kritische dialoog;
dc.subject.courseuupremaster Geesteswetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record