Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVan Rijswijk, M.
dc.contributor.authorMoors, M.L.
dc.contributor.authorCammelbeeck, A.
dc.contributor.authorBurgers, M.H.
dc.date.accessioned2011-08-04T17:01:48Z
dc.date.available2011-08-04
dc.date.available2011-08-04T17:01:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7928
dc.description.abstractIn iedere klas zit wel een ‘rugzakleerling’. Deze leerling krijgt leerling-gebonden budget toegewezen door de overheid, waarmee de school hulpmiddelen kan financieren. Met het beleid dat de overheid sinds 2004 handhaaft, kan het soms gebeuren dat er in de klas drie of vier rugzakleerlingen tegelijk niet kunnen stilzitten of moeite hebben met aanpassen. De school past haar zorgstructuur hierop aan en docenten krijgen extra taken. Komende tijd worden opnieuw veranderingen doorgevoerd in het huidige beleid. Vanuit de praktijk horen wij verschillende geluiden. Wie zorgt er nou eigenlijk voor dat die rugzakjes worden aangevraagd? En wat gebeurt er daarna zodat deze leerlingen hun examen kunnen halen?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent868552 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLast van de Rugzak?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsRugzak, Rugzakleerlingen, leerlinggebonden financiering, leerlinggebonden budget
dc.subject.courseuuGeschiedenis: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record