Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKessler, Prof.Dr.F.E.
dc.contributor.authorSciarone, E.M.
dc.date.accessioned2011-08-02T17:02:37Z
dc.date.available2011-08-02
dc.date.available2011-08-02T17:02:37Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7807
dc.description.abstractWaren het regisseur Josef Von Sternberg’s keuzes voor de mise-en-scène die Dietrich voor de kijker tot het ultieme icoon van de verleiding hebben gemaakt of was Dietrich’s succes als 'Lola Lola' in Der Blaue Engel vooral te danken aan haar eigen acteertechnieken, haar mimiek en haar lichaamsbewegingen? Was Dietrich in de rol van Lola Lola zoals Von Sternberg zei ‘een reflectie van hemzelf’ of was Dietrich zo succesvol in de als Lola Lola omdat die rol haar op het lijf geschreven was? In dit artikel wordt nader geanalyseerd wat de beeldvorming van het filmpersonage Lola Lola in de ogen van de toeschouwer het meeste heeft geconstrueerd: de regie van Von Sternberg of het acteerwerk van Dietrich zelf.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent163757 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleIcoon van de vrouwelijke verleiding: Femme Fatale Marlene Dietrich in Der Blaue Engel
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMarlene, Dietrich, Josef, von, Sternberg, Lola Lola, Der, Blaue, Engel, filmpersonage, german cinema
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record