View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De betekenis van 'fun': het meten van hedonische kwaliteit bij jonge kinderen

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie Fun - Hedonische kwaliteit bij kinderen - Universiteit Utrecht - Cherique Cuppen.pdf (1.223Mb)
        Publication date
        2011
        Author
        Cuppen, C.G.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek richt zich op de betekenis van ‘fun’ en hoe ‘fun’ gemeten kan worden bij jonge kinderen van acht tot twaalf jaar. Er worden in dit oriënterende onderzoek tien participanten onderzocht waarvan de helft meisjes en de andere helft jongens zijn. De meeste participanten zijn tien jaar oud. Het onderzoek vergelijkt drie verschillende soorten kinderwebsites die verschillen in structuur en aantrekkelijkheid qua lay-out en animaties: de classic website (basiswebsite), de classic play website (geanimeerde basiswebsite) en de image map website (visuele omgeving). De methode die getest wordt vertaalt valide woordparen naar begrijpbare beeldconcepten geschikt voor kinderen. De beeldconcepten meten samen de percepties van verschillende constructen: de pragmatische kwaliteit en de hedonische kwaliteit (bestaande uit stimulerende hedonische kwaliteiten en identificerende hedonische kwaliteiten). Het gebruik van een website aan de hand van een zoekvraag blijkt geen effect te hebben op de waarderingen van beauty, goodness en fun. Alleen de basiswebsite vinden kinderen significant lelijker dan de andere websites. De percepties van hedonische en pragmatische kwalitet correleren positief met elkaar en de methode blijkt over het algemeen betrouwbaar.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7783
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo