Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPrins, FJ
dc.contributor.advisorNuijten, JH
dc.contributor.authorSchölvinck, B.A.
dc.date.accessioned2011-05-26T17:00:56Z
dc.date.available2011-05-26
dc.date.available2011-05-26T17:00:56Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7044
dc.description.abstractIn 2007 is de onderwijsstructuur van Hogeschool Domstad te Utrecht drastisch veranderd, waarbij men is overgegaan van aanbodgestuurd naar vraaggestuurd onderwijs. Deze ontwikkeling heeft ook invloed gehad op de beoordelingsmethode. In dit onderzoek is gekeken naar de objectiviteit van de nieuwe beoordelingsmethode en aspecten die mogelijk invloed uitoefenen op de betrouwbaarheid en validiteit van de beoordeling. De achtergrond van de assessor (beoordelaar), het moment dat de assessor zijn oordeel vormt en de vorm van het beoordelingsformulier, zijn invloeden die onderzocht zijn. Door middel van de Hardop-denk-methode zijn overwegingen tijdens het beoordelingsproces van assessoren uitgesproken. De resultaten hiervan zijn een aanvulling op de verkregen kwantitatieve data. Uit het onderzoek is geen aanwijzing gekomen dat de assessmentbeoordelingen subjectief verlopen. De resultaten worden besproken en er worden suggesties gedaan voor verder onderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent244504 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSubjectiviteit van assessmentbeoordelingen en mogelijke invloeden op de beoordelingen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBeoordelingen
dc.subject.keywordsbeoordelingsinvloeden
dc.subject.keywordsassessor
dc.subject.keywordsassessments
dc.subject.keywordshardop-denk-methode
dc.subject.keywordsbeoordelingsproces
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record