Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBos, A.
dc.contributor.authorLohuijzen, A. van
dc.date.accessioned2010-11-02T18:00:45Z
dc.date.available2010-11-02
dc.date.available2010-11-02T18:00:45Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/6084
dc.description.abstractNew Public Management (NPM) is een vorm van publiek management die zich kenmerkt door resultaatgerichtheid en bedrijfsmatig werken. De achterliggende gedachte van dit NPM is dat met de invoering van prestatiemeting en –beloning, managementkenmerken uit de private sector, de overheid efficiënter en effectiever met haar mensen en middelen om kan gaan. Dit maakt de overheid transparanter en klantgerichter. De vraag die in dit onderzoek is gesteld is: Hoe beïnvloedt het NPM de attitude van de belastingambtenaar?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent253852 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBelastingambtenaren en New Public Management
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNew Public Management, Belastingdienst, Attitude, Ambtenaren, Public Service Motivation
dc.subject.courseuuBestuurs- en organisatiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record