View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Hoe word je nummer één? Imago onderzoek naar Alexander Pechtold, verkozen tot beste politicus 2009

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie Jenna de Ries - Het imago van Alexander Pechtold-emailversie.pdf (1.808Mb)
        Publication date
        2010
        Author
        Ries, J.M. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek gaat over imago’s en hoe het imago op een strategische manier ingezet kan worden. Een imago kan namelijk het gedrag van personen beïnvloeden. Als iemand bijvoorbeeld een positief imago (beeld) heeft over Apple kan dit leiden tot het eerder kopen van Apple-producten. Organisaties kunnen het imago over hun organisatie bij anderen beïnvloeden waardoor uiteindelijk mogelijk het gedrag van de persoon beïnvloedt wordt. Hoe het imago tot stand komt, hoe een organisatie het imago in kan zetten en hoe het imago het gedrag kan beïnvloeden, wordt besproken in het theoretisch kader van deze scriptie. Dit onderzoek gaat over het imago van Alexander Pechtold, lijsttrekker van D66. In dit onderzoek wordt bekeken welk imago Pechtold over zichzelf tot stand wil brengen onder de Nederlandse burgers. Ook wordt gekeken welk imago de Nederlandse burger heeft over Pechtold. Door deze twee imago’s naast elkaar te leggen, kan worden aangetoond of Pechtolds strategische communicatie succesvol is. Ook wordt gekeken naar de succesvolle campagne van de huidige president van Amerika Barack Obama en de invloed die deze campagne heeft gehad op de campagne van Alexander Pechtold en op het campagnevoeren in het algemeen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5992
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo