View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Onderzoek naar de functiebeschrijving en het competentieprofiel voor supervisors bij Labyrinth

        Thumbnail
        View/Open
        Masterscriptie_Jessica_Boer_eindversie.pdf (966.4Kb)
        Publication date
        2010
        Author
        Boer, J.R.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Problemen in het functioneren van supervisors bij onderzoeksbureau Labyrinth, hebben geleid tot het ontwikkelen van een functiebeschrijving en competentieprofiel voor supervisors binnen deze organisatie. Wat is een passend competentieprofiel voor de functie van supervisor bij onderzoeksbureau Labyrinth? Dit is de vraag die centraal staat in deze scriptie. Voor de beantwoording van deze centrale vraag zal er gebruik worden gemaakt van literatuuronderzoek en empirisch onderzoek binnen Labyrinth. Voorafgaand aan de literatuurstudie is er vooronderzoek (o.a. deskresearch) geweest om inzicht te krijgen in het gebruik van competenties. Een nieuw competentieprofiel is ontwikkeld, genaamd ‘STOP’. Dit profiel is uitgewerkt in hoofdstuk 6. Dit ‘STOP’ competentieprofiel kan gebruikt worden om supervisors binnen de organisatie te toetsen op hun competenties. In paragraaf 6.3 staat het toetsformulier van het competentieprofiel ‘STOP’ vermeld. Op elk niveau kunnen de benodigde competenties worden voorgelegd aan de supervisor en kan er een waarde door Labyrinth en door de supervisor zelf aan worden gegeven. Op die manier wordt het toetsformulier doorgelopen. Aan het eind kunnen de twee ingevulde formulieren naast elkaar worden gelegd en kan er worden geëvalueerd. De supervisor kan zijn uitleg geven over de waarden die hij heeft ingevuld en waarom. Het belang van het naast elkaar leggen van de twee toetsformulieren is, dat er verschillende gedachtes over (de benodigde) competenties tot stand komen en met elkaar kunnen worden vergeleken. In de toekomst kan er nog kritischer worden beoordeeld en aan de hand daarvan kunnen waar nodig trainingen worden gegeven.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5881
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo