Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEvelein, F.G.
dc.contributor.authorVen, A.M.M. in 't
dc.contributor.authorDijk, G.J. van
dc.date.accessioned2010-07-30T17:02:15Z
dc.date.available2010-07-30
dc.date.available2010-07-30T17:02:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5063
dc.description.abstractLuisteren is de grondtoon, voorwaarde en basis van elk muzikaal gedrag. Leren luisteren is daarom ook de kern van alle leerprocessen met muziek als inhoud. Bij het vak muziek wordt naast het muziek maken en het leren van muziektheorie stevig ingezet op luistervaardigheid. Muziek is de meest abstracte vorm van kunst, daarom is muziek luisteren erg moeilijk. Als hulpmiddel kan een grafische notatie ingezet worden. In hoeverre zijn leerlingen beter in staat om structuur, gelaagdheid, verschillende parameters en stijl te onderscheiden in muziek die bij hen minder bekend is, wanneer ze tijdens het luisteren gebruik mogen maken van grafische notatie?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent273923 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHoren, zien en begrijpen - Grafische notatie als hulpmiddel bij luistervaardigheid muziek
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGrafische notatie, luistervaardigheid, muziek, voortgezet onderwijs, gericht luisteren
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Muziek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record