Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHaan, D.M.P. de
dc.contributor.authorUitslag, L.M.
dc.date.accessioned2010-07-30T17:01:11Z
dc.date.available2010-07-30
dc.date.available2010-07-30T17:01:11Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/5016
dc.description.abstractIn deze studie wordt onderzocht of er sekseverschillen aanwezig zijn in symbolisch spel bij 60 kinderen uit kinderdagcentra met een leeftijd van 2 en 3 jaar. Spelcomplexiteit, samenspel, communicatie en inhoud zijn bestudeerd om te bepalen of er verschillen aanwezig zijn bij jongens en meisjes in symbolisch spel. Complexiteit liet als enige een significant verschil zien, waaruit blijkt dat meisjes complexer symbolisch spel vertonen dan jongens. Meisjes gebruiken echter niet meer metataal om hun complexere spel te managen. Wat betreft complexiteit, samenspel en inhoud kan gesteld worden dat de samenstelling van de groepen een invloed heeft of er sekseverschillen aanwezig zijn. In groepen waarin meisjes de dominante groep zijn, wordt er meer complexiteit en samenspel vertoond. Als jongens in de meerderheid zijn, lijken ze zich te onderscheiden van meisjes door meer fantasie en conflict te vertonen tijdens hun spel.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent126909 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleMeisjes beter ontwikkeld op het gebied van symbolisch spel? Sekseverschillen in symbolisch spel bij 2- en 3-jarigen.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuKinder- en jeugdpsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record