Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBekir, Semiha
dc.contributor.authorRinkes, Skye
dc.date.accessioned2025-08-08T23:01:23Z
dc.date.available2025-08-08T23:01:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/49649
dc.description.abstractDeze studie onderzoekt hoe onderwijs professionals, ouders en maatschappelijke organisaties de ouderbetrokkenheid binnen extra curriculair sociaal-emotioneel onderwijs zien en op welke manier scholen en de organisaties die dit onderwijs aanbieden ouders proberen te betrekken. Door middel van een case study onder partners van het Samenwerkingsverband Kansengelijkheid & Burgerschapsonderwijs werden kwalitatieve data verzameld via semigestructureerde interviews en vragenlijsten. Uit de bevindingen blijkt dat de drie partijen ouderbetrokkenheid verschillend definiëren, waarbij ouders vooral denken aan actieve participatie, terwijl de andere twee partijen vooral motivatie en interesse als belangrijk beschouwen. Daarnaast ervaren de scholen en organisaties verschillende obstakels in het betrekken van ouders en rapporteren zij diverse werkzame elementen van hoe zij deze obstakels proberen te overkomen. Deze studie biedt praktische inzichten waarmee scholen en organisaties wordt aanbevolen om maatwerk te bieden bij het betrekken van ouders door rekening te houden met de capaciteiten van ouders en de verschillende contexten waarin zij leven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isoEN
dc.subjectOuderbetrokkenheid in extra curriculair socio-emotioneel onderwijs
dc.titleHow do educational professionals, parents and social organizations perceive parental involvement in extracurricular socio-emotional education, and in which way do schools and the organizations that offer this education try to involve parents?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPrimair onderwijs;ouderbetrokkenheid;extra curriculair onderwijs; kansengelijkheid
dc.subject.courseuuYouth, Education and Society
dc.thesis.id51062


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record