View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Qualitative analysis of barriers and facilitators: Investigating experiences with financial support of primary caregivers of children with a disability and low income for sports participation

        Thumbnail
        View/Open
        PIJL_masterthesis2425.pdf (1.551Mb)
        Publication date
        2025
        Author
        Pijl, Henriëtte
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek richt zich op ervaringen van gezinnen met laag inkomen en een kind met een beperking met het aanvragen van en gebruikmaken van financiële regelingen voor sport. Deze regelingen zijn vaak gericht op alle gezinnen met laag inkomen, waardoor de vraag ontstaat of de regelingen passen in de situaties van gezinnen met een kind met een beperking. Interviews zijn gehouden met elf professionals om te onderzoeken wat volgens hen ervaringen zijn van ouders/verzorgers met de steun. De bevindingen zijn geanalyseerd met de Capability Approach en op basis van deze analyse is er een aantal aanbevelingen gemaakt voor aanbieders van de financiële regelingen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/49198
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo