View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Middelbaar opgeleide jongeren in de boundaryless career: Validatie van een vragenlijst voor loopbaancompetenties

        Thumbnail
        View/Open
        Huibers 0412856.pdf (356.0Kb)
        Publication date
        2010
        Author
        Huibers, M.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek wordt de constructvaliditeit en betrouwbaarheid van een nieuw ontworpen vragenlijst voor loopbaancompetenties getoetst, welke zich richt op middelbaar opgeleide jongeren in de boundaryless career. Hiertoe is een factoranalyse gedaan om de onderliggende structuur van de vragenlijst voor loopbaancompetenties aan te tonen en is het concept loopbaancompetenties vergeleken met verschillende andere constructen. Data voor dit onderzoek zijn verkregen door 219 participanten passende in de doelgroep een vragenlijst te laten invullen. Na analyse bleek de vragenlijst voor loopbaancompetenties, zoals verwacht, te bestaan uit zes onderliggende subconstructen, te weten reflectie op motivatie, reflectie op kwaliteiten, netwerken, zelfprofilering, loopbaansturing en werkexploratie. De betrouwbaarheid van al deze subconstructen bleek bevredigend. Loopbaancompetenties bleek daarnaast zoals verwacht positieve samenhang te vertonen met inzetbaarheid, self-efficacy, self-efficacy op het werk, prestatie en loopbaanmotivatie. Tegen verwachting in bleek loopbaancompetenties niet samen te hangen met werkervaring en negatief samen te hangen met verloopintentie. De resultaten zijn besproken met betrekking tot vervolgonderzoek en theoretische en praktische implicaties.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4829
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo