Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKruistum, CJ van
dc.contributor.advisorLeseman, PPM
dc.contributor.authorBruggen, M.E. ter
dc.date.accessioned2010-07-22T17:00:36Z
dc.date.available2010-07-22
dc.date.available2010-07-22T17:00:36Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4819
dc.description.abstractDit onderzoek is uitgevoerd om uit te zoeken of de frequentie en het belang dat gegeven wordt aan lezen door jongeren verschilt naar onderwijsniveau. Een internetvragenlijst is afgenomen bij 708 tweedejaars scholieren uit verschillende onderwijsniveaus van scholen uit de provincies Utrecht, Gelderland, Noord-Brabant en Zuid-Holland. Resultaten tonen aan dat er een relatief sterke samenhang is tussen hoe vaak leerlingen lezen en hoe belangrijk zij het vinden om te lezen. Ook is er aangetoond dat er verschillen zijn tussen de onderwijsniveaus op het gebied van lezen voor kennis en lezen voor vermaak. Daarnaast tonen de resultaten aan dat boeken en tijdschriften het vaakst gelezen worden door leerlingen van het gymnasium, en kranten het vaakst door leerlingen van vmbo theoretische leerweg.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent189943 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFrequentie en belang van lezen: verschillen naar onderwijsniveau
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record