Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSimon Thomas, Marc
dc.contributor.authorTopper, I.R.
dc.date.accessioned2010-07-22T17:00:29Z
dc.date.available2010-07-22
dc.date.available2010-07-22T17:00:29Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4808
dc.description.abstractDe vraag die centraal staat in deze scriptie gaat over de betekenis van de verkochte marktwaar voor marktverkopers op de toeristische markt van Antigua, Guatemala. De waren die verkocht worden op de toeristische markt, ook wel tipicamarkt, betekenen aan de ene kant een belangrijke inkomstenbron voor de verkopers en aan de andere kant maken ze deel uit van de beeldvorming van Guatemala. Hoe dit beeld van Guatemala eruit ziet, wordt zowel bepaald door de verwachting van toeristen alsmede door de houding van de verkopers zelf. De presentatie van de verkopers als een traditioneel en authentiek volk, maakt onderdeel uit van het verkoopproces. Met andere woorden, de identiteit (ongeacht of deze onterecht wordt gepresenteerd als traditioneel) wordt op de markt ingezet voor economische doeleinden. De marktwaar heeft hiedoor een dubbelzijdige betekenis gekregen: aan de ene kant is het goede inkomstenbron; aan de andere kant vormt het een representatie voor de Guatemalteekse bevolking
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3626856 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title'Hecho a mano'- De toeristische markt, marktwaar en marktverkopers in Antigua, Guatemala
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCulturele Antropologie
dc.subject.keywordsGuatemala
dc.subject.keywordstoeristische markt
dc.subject.keywordstoerisme
dc.subject.keywordsmarktwaar
dc.subject.keywordsmarktverkopers
dc.subject.keywordsauthenticiteit
dc.subject.courseuuCulturele antropologie en ontwikkelingssociologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record