Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorFrancot, Ryanne
dc.contributor.authorLange, Maaike de
dc.date.accessioned2024-09-26T15:01:42Z
dc.date.available2024-09-26T15:01:42Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/47846
dc.description.abstractDe kwaliteit van de buitenschoolse opvang (bso) kan een aanzienlijke invloed hebben op de ontwikkeling van kinderen. Het is daarom belangrijk dat onderzoek wordt gedaan naar factoren die van invloed zijn op de kwaliteit van de bso, zodat beleid en de dagelijkse praktijk van de bso hierop aangepast kan worden. Deze studie onderzocht de relatie tussen de beroepskracht-kindratio en de betrokkenheid van kinderen op de buitenschoolse opvang, en de mediërende rol van emotionele ondersteuning door pedagogisch medewerkers. De steekproef bestond uit 139 buitenschoolse opvang locaties in Nederland. Er werd verwacht dat er een kleine negatieve relatie zou bestaan tussen de beroepskracht-kindratio en de betrokkenheid, en dat deze relatie gedeeltelijk zou worden gemedieerd door emotionele ondersteuning. De mediatie-analyse is uitgevoerd via PROCESS in SPSS. Uit de resultaten bleek dat er een kleine significante negatieve relatie is tussen de beroepskracht-kindratio en betrokkenheid. Er is geen relatie gevonden tussen beroepskracht-kindratio en emotionele ondersteuning. De relatie tussen beroepskrachtkind-ratio en betrokkenheid wordt niet gemedieerd door emotionele ondersteuning. Dit onderzoek biedt nieuwe inzichten met betrekking tot de kwaliteit van de Nederlandse bso. Mogelijke implicaties voor beleid en praktijk worden besproken. Sleutelwoorden: beroepskracht-kindratio, betrokkenheid, emotionele ondersteuning, buitenschoolse opvang kwaliteit, mediatie
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isoNL
dc.titleWat is het verband tussen beroepskracht-kindratio op de bso en de betrokkenheid van het kind (4-12 jaar) en wordt dit verband gemedieerd door de emotionele ondersteuning van de pedagogisch medewerker?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuClinical Child, Family and Education Studies
dc.thesis.id39679


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record