Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKruijf, H. de
dc.contributor.authorGrootswagers, S.
dc.date.accessioned2010-07-21T17:01:03Z
dc.date.available2010-07-21
dc.date.available2010-07-21T17:01:03Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4768
dc.description.abstractIn Malawi volgen niet alle kinderen basisonderwijs. Een van de redenen hiervoor is dat ouders het niet eens zijn met wat hun kinderen op school leren. Deze scriptie beschrijft een onderzoek onder ouders in Lilongwe naar wat zij belangrijke kennis en vaardigheden voor hun kinderen vinden. Ouders in Lilongwe zijn op dit gebied in twee groepen te verdelen; de ene groep ouders kiest voor academische kennis, de andere groep voor praktische vaardigheden. Dit hangt af van de sociaal-economische situatie van de ouders, ook culturele en persoonlijke factoren spelen een rol.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent562407 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleNaar school in Malawi, wat ouders willen dat hun kinderen leren
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCulturele Antropologie
dc.subject.keywordsMalawi
dc.subject.keywordsBasisonderwijs, ouders, opvoeding, levensomstandigheden
dc.subject.courseuuCulturele antropologie en ontwikkelingssociologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record