Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaartman, L.K.J.
dc.contributor.authorLensink, P.
dc.date.accessioned2010-07-08T17:00:23Z
dc.date.available2010-07-08
dc.date.available2010-07-08T17:00:23Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4683
dc.description.abstractIn dit onderzoek is nagegaan hoe leren op de werkplek en leren op school idealiter met elkaar verweven kunnen worden in een BBL-opleiding. Guile en Griffiths (2003; 2001) beschrijven in hun geïntegreerde model hoe deze vormen met elkaar verweven kunnen worden. Echter, dit model is weinig concreet en biedt weinig handvatten. Ook zijn goede voorbeelden van situaties waarin deze integratie optimaal is, nog weinig te vinden (Murtonen, Sahlström, & Tynjälä 2009). In dit onderzoek is het geïntegreerde model verder uitgewerkt en vergeleken met de onderwijspraktijk. De opleiding tweewielertechniek van het ROC Midden Nederland in het tweewielercentrum staat in het onderzoek centraal. Door middel van interviews met deelnemers, docenten en praktijkopleiders is de huidige situatie geanalyseerd. Uit het onderzoek blijkt dat het tweewielercentrum er goed in slaagt om het leren op school aan te laten sluiten op het leren in de praktijk. De up-to-date kennis die aanwezig is bij docenten en de moderne outillage maken de verbinding met het leren op de werkplek sterker. Door verbetering van de communicatie tussen het ROC en de verschillende leerbedrijven zal de aansluiting nog meer verbeterd kunnen worden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent702902 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe kracht van het tweewielercentrum in het BBL-onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsintegratie van leren op de werkplek en leren op school
dc.subject.keywordsmobiliteitsbranche
dc.subject.keywordsBBL-onderwijs
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record