View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De Ervaringen en Behoeften van Jeugdzorgprofessionals in Specialistische Gebiedsteams met Betrekking tot het Integraal Werken: Een Kwalitatief Onderzoek Naar Integrale Werkvormen in de Praktijk

        Thumbnail
        View/Open
        Thesis_YESMaster_SBeqqali_3447669 - kopie.pdf (347.0Kb)
        Publication date
        2024
        Author
        Beqqali, Saida
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Doel: Dit onderzoek geeft inzicht in het werken in specialistische gebiedsteams en vult de kennis aan over de integrale aanpak. Ook schetst het een beeld van de werkzame en belemmerende factoren die naar voren komen in de specialistische gebiedsteams, waardoor er geleerd kan worden van verschillende lokale initiatieven. Methode: Zeven professionals, werkzaam in de specialistische jeugdhulpverlening, zijn geïnterviewd door middel van semigestructureerde interviews waarin is ingegaan op hun ervaringen en behoeften met betrekking tot het werken in specialistische gebiedsteams. Resultaten: Dit onderzoek bevestigt grotendeels de verwachting dat de professionals continuïteit in de zorg ervaren en aansluitende hulpverlening kunnen bieden aan gezinnen. Echter blijkt er geen sprake te zijn van te strenge protocollen, maar biedt de organisatie, juist te veel ruimte aan de professionals en wordt er een groot beroep gedaan op de autonomie van de professionals. Discussie: Het belangrijkste discussiepunt is dat professionals ondersteuning van de organisatie nodig hebben om het integraal werken daadwerkelijk, zoals bedoeld, te kunnen implementeren. Limitaties en implicaties: Het betreft een kleinschalig onderzoek, maar gaat uit van de kracht van het verhaal. Om te voldoen aan de behoeften van de professionals is het nodig om trainingen te geven met betrekking tot het schrijven van een gezamenlijk gedragen verklarende analyse. Daarnaast is het nodig om aanjagers aan te stellen om het integraal werken onder de aandacht te houden en te blijven implementeren totdat het een intiem onderdeel uitmaakt van de organisatie.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/45995
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo