Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorErkens, G.
dc.contributor.advisorNoteboom, A.
dc.contributor.authorFinke, M.
dc.date.accessioned2010-03-10T18:00:19Z
dc.date.available2010-03-10
dc.date.available2010-03-10T18:00:19Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/4415
dc.description.abstractHoe denken leerlingen van groep zeven en acht van de basisschool over hun rekenonderwijs? Voor de NVORWO en SLO is dit aanleiding geweest voor onderzoek. De leerlingen hebben hun rekenonderwijs gewaardeerd met het cijfer 6.97. De leerlingen beleven regelmatig plezier en uitdaging tijdens de rekenlessen. Over de eigen rekenvaardigheden zijn de leerlingen tevreden. De meeste leerlingen vinden rekenen niet erg moeilijk. Instructie en begeleiding van de leerkracht zou volgens de leerlingen meer aandacht mogen krijgen. Leerlingen verwachten meer enthousiasme bij leerkrachten zodat rekenen leuker gaat worden. Aan de methodeontwikkelaars wordt gevraagd of er meer ingespeeld kan worden op de verschillen tussen leerlingen. De conclusie van het onderzoek is dat de leerlingen aangeven dat de leerkracht grote invloed moet krijgen in hun toekomstig rekenonderwijs. De meningen en adviezen van leerlingen kunnen als input dienen om toekomstige ontwikkelingen op reken-en wiskundegebied verder uit te werken. Door leerlingen te betrekken bij nieuwe ontwikkelingen wordt het(reken)onderwijs niet alleen voor maar ook met leerlingen gemaakt.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent732020 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleRekenonderwijs door de ogen van leerlingen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsRekenonderwijs, leerlingen, rekenvaardigheden, rekenplezier, leerkracht, methodeontwikkelaars
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record