dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Tuithof, Hanneke | |
dc.contributor.author | Huis in 't Veld, Joris | |
dc.date.accessioned | 2022-08-09T00:02:09Z | |
dc.date.available | 2022-08-09T00:02:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/42198 | |
dc.description.abstract | Ontwerponderzoek naar het gebruik van vakinhoudelijke- en structuurbegrippen als basis voor historisch contextualiseren. Contextualiseren is voor leerlingen in het voortgezet onderwijs de meest uitdagende vorm van historisch redeneren. De beheersing van vakinhoudelijke- en structuurbegrippen vormt de basis om tot contextualiseren te komen. Leerlingen trainen deze vaardigheid door een historische podcasts voor te bereiden, op te nemen en naderhand te reflecteren op de gemaakte podcasts. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | NL | |
dc.subject | Ontwerponderzoek naar het gebruik van vakinhoudelijke- en structuurbegrippen als basis voor historisch contextualiseren. | |
dc.title | De Historische podcast. Een onderzoek naar het gebruik van vakinhoudelijke- en structuurbegrippen als basis voor contextualiseren. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Historisch redeneren, contextualiseren, podcast | |
dc.subject.courseuu | Geschiedenis: educatie en communicatie | |
dc.thesis.id | 8075 | |